ZA i NLD (Nonverbal Learning Disorders)

To forum przeznaczone jest głównie dla osób dorosłych z ZA i pokrewnymi zaburzeniami.

Chat irc (pirc.pl): #aspi.net.pl (bramka www) (godzina 20:30)
Skype: WideŁokonferencja (Soboty@20:00)

ZA i NLD (Nonverbal Learning Disorders)

Postprzez precz z za » Pt, 12 wrz 2008, 14:47

http://aim.dmkproject.net/spdzun/index.php?option=com_content&task=view&id=137&Itemid=56



A może mam zaburzenia organiczne czy też to zwykłe lenistwo? Błędy wychowawcze? Zaburzenia emocji, depresje? Stany lękowe? Boję się diagnozy, ale na ok. 70% ZA. Jak nie będzie ZA (ew. SC) to nie wiem co - rozczarowanie. Ale pójście do nieba ponad wszystko.

Ciekawe, co czują dzieci z NLD w stosunku do tych z ZA.
precz z za
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr, 18 cze 2008, 23:00

Postprzez precz z za » Pt, 12 wrz 2008, 15:07

Na komunikację pozawerbalną to niewielu zwraca uwagę. Nikt tego nie zarzuca.
precz z za
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr, 18 cze 2008, 23:00

Postprzez precz z za » Pt, 12 wrz 2008, 16:05

"Osoby z zespołem Aspergera mają generalnie większe problemy z asymilacją w społeczeństwie. Ich ograniczony zakres zainteresowań stanowi dodatkową przeszkodę w funkcjonowaniu społecznym. Ta cecha jest najwyraźniej charakterystyczna dla osób z AS – nie wspomina się o tej kwestii w literaturze o NLD. "
" brak percepcji przestrzennej oraz trudności w określeniu relacji przestrzennych"

Ciekawe, że na stronie NLD (http://www.nldline.com) czytamy:

Intense, limited interests, abnormal in intensity or focus
NDL - Mostly
AS - Sometimes

To oznaczałoby, że to osoby z NDL maja obsesyjne zainteresowania, a nie ZA.

To która strona ma błąd?
precz z za
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr, 18 cze 2008, 23:00

Postprzez Dok » N, 14 wrz 2008, 21:36

ZA i NLD są często mylone nawet przez specjalistów, dzieci z NLD bardzo często mają diagnozę ZA.
Prawdopodobnie główną różnicą w obydwóch przypadkach jest sposób myślenia NLD tylko i wyłącznie słowami + zaburzenia w przetwarzaniu wizualnym, dlatego nie są wstanie dostrzec gestów innych ludzi i stąd ich problemy, natomiast ZA myślenie obrazowe.

Z tego co piszesz wygląda na to że raczej masz ZA.

I na 100% błąd jest na stronie nldline, choć nie znaczy że osoby z NLD nie mogą mieć zainteresowań np. czytanie, myślę że łatwo uczą się języków obcych zwłaszcza słówek i gramatyki. Natomiast obsesyjne zainteresowania to typowa cecha ZA

Pozdrawiam :)
Dok
 

Postprzez precz z za » Śr, 17 wrz 2008, 10:32

A może i NLD bo w dzieciństwie spytałem się kiedy mama wróci (3-4 lata) i teraz bardzo dobrze wczuwam się w emocje (zwł. smutek). A czytanie to opanowałem od 3 roku zycia i mówić przed 1. Z metaforami to chyba nie ma problemów (poza - po raz pierwszy słyszanymi "drzwi do lasu", "lanie wody"), teraz od razu rozumiem język potoczny. Może trzeba po prostu chcieć czuć empatię, albo nabywa się stopniowo.

Chociaż w dzieciństwie to miałem takie zachowania jak głosny śmiech z czyjejś choroby czy przewracanie się i wirowanie na środku korytarza, opowiadanie o częściach. Zainteresowania drogami - kiedy patrze na ni to doznaję zwykle poprawy nastroju, zapisywanie całych zeszytów drogami, i astronomią (juz wygasły w zasadzie). Dawniej nie przejmowałem się obrażeniami słownymi - teraz wszystko rozumiem przesadnie. przywiazanie do słów, cicha lub bardzo niewyraźna mowa, mylenie wyrazów zwłaszcza w obcym języku.
precz z za
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr, 18 cze 2008, 23:00

Postprzez Krzyś » Śr, 17 wrz 2008, 10:45

chybanld napisał(a):"drzwi do lasu"
Co to są "drzwi do lasu"?
chybanld napisał(a):(...) mylenie wyrazów zwłaszcza w obcym języku (...)
ja tam mylę głównie w polskim (:
Pozdrowienia,
Krzyś
Avatar użytkownika
Krzyś
 
Posty: 1940
Dołączył(a): Wt, 25 lip 2006, 23:00
Lokalizacja: Lublin / M / 32 / zdiagnozowany
Płeć: M

Postprzez precz z za » Pt, 26 wrz 2008, 16:32

Mi po prostu rodzice na za dużo pozwalali i nie chciałem sie dostosować. Nie wyprowadzali mnie raczej do przyjaciół.
precz z za
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr, 18 cze 2008, 23:00

Nonverbal Learning Disorders vs Asperger's Syndrome

Postprzez pwjb » Śr, 8 paź 2008, 10:35

http://www.nldline.com/as_vs_nld.htm - tego nie czytałem

Ale z pierwszego linku wnioskuję że to może być to samo (w sumie). Kolejne spektrum lub to samo zaburzenie brane z dwóch różnych końców. Tak naprawdę patrząc po forum to niektóre osoby tutaj mogły by i na NLD się nadać. Tak naprawdę jak się mówi o NLD to ZA zaraz gdzieś występuje, tak samo jak z hiperleksją zaraz gdzieś jest wzmianka o ZA, czy SPD (Semantic Pragmatic Disorder), czy wreszcie ADHD, który jest osobnym wielkim problemem ale wiele osób ma problemy podobne jak w ZA. Nawet któreś zaburzenie osobowości można by było tu podstawić, ale to już bardziej ryzykowne.

To jest tylko kwestia nazwy. Wydaje mi się że istnieje wspólny problem na który natrafiło w historii wielu ludzi, wiele zespołów badawczych i każdy nadał mu swoją nazwę. Potem w miarę badań okazuje się że jest wielu ludzi z tak pomieszanymi objawami że nie wiadomo gdzie ich przypisać. Moim zdaniem jest to zwyczajne rozdrabnianie problemu. Brak jest wspólnej nazwy dla tego wszystkiego. No w sumie jest -> PDD całościowe zaburzenia rozwoju.

Chyba zmienię opis forum i wstawię tam to nld lub coś podobnego.
Avatar użytkownika
pwjb
 
Posty: 4387
Dołączył(a): Cz, 29 gru 2005, 00:00

Postprzez precz z za » Śr, 8 paź 2008, 17:52

Kryteria dla "całościowego zaburzenia rozwoju sprężonego z prześladowaniami szkolnymi (CZRSZPS)"

Co najmniej jeden wzorzec zachowania (trzy cechy):

A
1. Specyficzne i nasilone zainteresowania
2. Trudności społeczne (brak kontaktów, słabe)
3. Niewielka wytrzymałość i siła fizyczna
4. Tendencja do nietypowych min i gestów, ciągłe unikanie kontaktu wzrokowego
5. Ekscentyczne zachowania, przyzwyczajenia, wzorce zachowań

B
1. Trudnosci w rozumieniu przenośni, pojęć abstrakcyjnych, opanowaniu zaimków
2. Opór na zmiany
3. Problemy z rozumieniem, odczytywaniwem i wyrażaniem uczuć
4. Monotonna mowa i wyraz twarzy
5. Nadwrażliwość zmysłów

II. Cechy wywołują wieloletnie prześladowania ze strony rówieśników

III. Zaburzenia zaczynają się we wczesnym dzieciństwie (np. w wieku 5 lat a nie 12 czy 15)

Mogliby przyjąć takie kryterium a nie dzielić na różnego rodzaju zespoły Aspergera, zaburzenia uczenia się pozawerbalnego czy osobowości i emocji, nerwicowe oraz lękowe.
precz z za
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr, 18 cze 2008, 23:00

Postprzez pwjb » Śr, 8 paź 2008, 18:03

Oczywiście nie zamiast AS, tylko jako dopisek, ale teraz jak na to patrzę to sam nie wiem ile bym musiał tego na dodawać bo tych zespołów jest trochę, mało znane i to wszystko przewija się obok ZA.

Musiał bym mieć gdzieś jasno i wiarygodnie opisane różnice między tym wszystkim.

Bo to w sumie dziwne, że ZA traktuje się jako jednostkę o nieustalonej wartości nozologicznej (są takie dopiski), a mimo wszystko jak szukają genów to dają tę jednoskę: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/dispomim.cgi?id=608638 a NLD nigdzie w takich bazach nie ma.

Więc tak naprawdę w sumie panuje niesamowity bałagan pojęciowy.
Avatar użytkownika
pwjb
 
Posty: 4387
Dołączył(a): Cz, 29 gru 2005, 00:00

Postprzez Pustelnik » Śr, 8 paź 2008, 19:13

Szczerze mówiąc NLD do mnie bardziej pasuje. Mam szeroki wachlarz uczuć, nierzadko targają mną jakieś emocje, a właśnie odczytywanie niewerbalnych gestów jest kulą u nogi. Mam bardzo słabą pamięć wzrokową, nadrabiam to opisywaniem sytuacji za pomocą topologii. Przestało mnie już interesować, jak to się nazywa, wolę się skupić na tym, co zrobić, aby było lepiej.

Jeszcze przychodzi mi na myśl, że ZA i NLD tylko różnią się nasileniem albo to co pwjb pisał- szufladkowanie na swój sposób tego samego. Może też być chory przypadek 5w4 (enneagramowej osobowości), czy INTj w socjonice.

Z drugiej strony jak na NLD, jestem zbyt dobry z matematyki
http://pedagogikaspecjalna.tripod.com/notes/dyskalkulia1.html
Ech, szufladkowanie.
Pustelnik
 
Posty: 541
Dołączył(a): Wt, 27 lis 2007, 00:00

Postprzez pwjb » Pt, 10 paź 2008, 09:50

http://www.conductdisorders.com/forum/showthread.php?t=155

NVLD symptoms
-delayed motor milestones
-difficulty dressing, organizing bedroom, trouble w/ fasteners
-difficulty telling time on traditional clock
-difficulty judging distance, size, etc
-weak visual/ spacial discrim.
-poor organizational skills
-problems with math
-avoidance of graphomotor skills (puzzles, coloring, writing, etc)
-good language-but hyperverbal-talk themselves through a task-will use verbal skills to compensate
-poor inferencing
-misses the 'big picture'
-poor attention-easily distracted
-new situations anxiety provoking
-difficulty with social interactions
-may demonstrate unusual posturing of left arm/leg
Aspergers-
-more verbose
-less solitary
-varied special interests
-has facial expressions
-higher verbal IQ
-talked before walked
-amass factual information
-poor visual spacial
HFA (high functioning autism)
-more delayed speech
-more isolated
-+visusl/spacial skills
-echolalia (repeats what you say)
-high performance IQ
-? autism in extended family
-poor sensory intergration
ADHD
-impulsive, interruptive
-increased impersistance
-figity
-less scatter on IQ
-includes irrelevent information
-anxiety predictable
-prefers peers
-loud and talkative
-activity driven by boredom
-history of high activity level w/ earlier motor milestones
Avatar użytkownika
pwjb
 
Posty: 4387
Dołączył(a): Cz, 29 gru 2005, 00:00

Postprzez precz z za » Pt, 10 paź 2008, 12:24

A nie lepiej ujednolicić - po co wprowadzać dodatkowe zamieszanie? Często to tylko kwestia nazwy.

Może to wybieranie nazwy sprawia najwięcej problemów? Powinna być jedna nazwa na to wszystko.
precz z za
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr, 18 cze 2008, 23:00

Postprzez pwjb » Pt, 10 paź 2008, 12:43

Już pisałem taka nazwa istnieje: Całościowe Zaburzenia Rozwoju http://en.wikipedia.org/wiki/Pervasive_developmental_disorder - w tym się *powinno* wszystko mieścić
Avatar użytkownika
pwjb
 
Posty: 4387
Dołączył(a): Cz, 29 gru 2005, 00:00

Postprzez precz z za » Pn, 13 paź 2008, 15:33

Odnośnie NLD:

· History of unusual thinking can often be obtained: rituals, stereotypic behaviors, rigid routines, and magical/bizarre beliefs.

Często występują "nieużyteczne" zachowania: rytuały, stereotypowe zachowania, silne czynności rutynowe, magiczne i nietypowe wierzenia.

Jest to dokładnie to samo co kryteria dla ZA (2 rozdział). Biorąc pod uwagę to, iż dla ZA są także problemy społeczne i problemy z komunikacją niewerbalną, to możemy mówić o tym samym. RÓŻNICA POMIĘDZY ZA I NLD NIE ISTNIEJE. 80% osób z ZA spełnia kryteria NLD. Nazwę "NLD" możnaby usunąć i zapomnieć - to to samo co ZA, tylko inaczej wyrażone.

Jeżeli ktoś ma specyficzne zachowania, ryutały (z 2 częsci o ZA) i brak kontaktów oraz problemy z komunikacją niewerbalną to spełnia kryteria dla ZA, ale może mieć NLD ("CZYSTE"), bo:

· History of unusual thinking can often be obtained: rituals, stereotypic behaviors, rigid routines, and magical/bizarre beliefs.

To ja chyba mam NLD bo rozumiem tekst i mam bardzo bogate słownictwo i bardzo poważne problemy z matematyką - pomimo bardzo dobrych i dobrych ocen w gimnazjum więc nie miałbym niczego poważnego. Poza tym wolę myśleć słowami.

Dosłowne odczytywanie przenośni jest charakterysyczne także dla NLD.
precz z za
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr, 18 cze 2008, 23:00

Postprzez wza » Pn, 13 paź 2008, 23:28

Tez bym sie lapal pod NLD. Pamietam bardzo dobrze ze w pelni zrozumialem czym jest moc gdy koles powiedzial, mimochodem zreszta, ze jest to "praca w czasie" P=W/t.
Wychodzi na to ze mam ZA, ADD i NLD. Super :)
dajcie mi kwasa :D
wza
 
Posty: 135
Dołączył(a): So, 20 wrz 2008, 23:00

Postprzez precz z za » Śr, 15 paź 2008, 16:31

Czy jak ktoś w wieku 4-6 lat interesuje się tylko drogami i astronomią i nie ma przyjaciół i nieadekwatnie sie zachowuje to może mieć tylko NLD a wieku 15 lat ma same 5 z matematyki a rok później same...1 ? Śmieszne.
precz z za
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr, 18 cze 2008, 23:00

Postprzez precz z za » Śr, 15 paź 2008, 17:46

Mówią, że 30-50% zdiagnozowanych osób z ZA ma w rzeczywistości NLD. Co jest tego przyczyną? Co jest tą szczególną cechą ZA której nie ma w NLD? A może NLD to (z reguły) lżejsza forma ZA?

Osoba z NLD może spełniać krtyeria dla ZA. O osobach z NLD ktoś napisał, "że potrzebują rytuałów żeby funkcjonować". A rytuały, słaba komunikacja społeczna i niewerbalna wystarczą do zdiagnozowania ZA, które jest rzadsze. A dla mnie rytuały to tylko ZOK który utrudnia życie, bardziej mi przeszkadzały zainteresowania transportem i astronomią przy nieadekwatności (cecha skrajnego NLD?). A może tylko zaburzenia emocjonalne czy osobowości? Kilkadziesiąt procent diagnoz ZA może być błędnych. Ze wzgledu na traktowanie dzieci z NLD "nabierają" one charakteru ZA - zmniejsza się ich aktywność społeczna.

Proponuję używać nazwy zespół Rourke'a bo to zespół chorobowy taki jak ZA, w którego skład wchodzi upośledzenie zdolności niewerbalnego uczenia się (NLD).

Nie wiem, ale to stereotypie, nieadekwatne emocje i przede wszystkim ekscentryczne zainteresowania odróżniają ZA od NLD.

Jak sie zachowuje dziecko z ZR na początku szkoły? Czy normalnie? Czy to nie ono samo sie przede wszystkim izoluje, żyjąc w świecie własnych wyobrażeń? Bo przy ZA czy HFA to chyba z reguły jest "autystyczna izolacja", niekiedy i inne niewadekwatne emocjonalnie zachowania, które dodatkowo pogarszają sytuację.
precz z za
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr, 18 cze 2008, 23:00

Postprzez precz z za » So, 18 paź 2008, 13:14

Zasadniczą róznicą może być to, że NLD to nic hańbiącego, ale ZA tak. I tylko taka jest róznica.
precz z za
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr, 18 cze 2008, 23:00

Postprzez precz z za » Wt, 21 paź 2008, 10:38

Widać że NLD to coś więcej niż tylko zaburzenie uczenia się, właściwie tak jak ZA wpływa na osobowość (staje się samotnikiem z zachowaniami autystycznymi). Nie jest to zaburzenie genetyczne, w przeciwieństwie do ZA. Dlatego z posiadania NLD można być dumnym bo to talent a nie choroba chociaż ma wiele negatywnych stron. Nie ma tego wielkiego wstydu jak przy ZA (niepełnosprawność i choroba genetyczna). Osobom z ZA należy się większe współczucie.
precz z za
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr, 18 cze 2008, 23:00

Postprzez ...L » Wt, 21 paź 2008, 15:43

...
...L
 
Posty: 3000
Dołączył(a): So, 27 sty 2007, 00:00

Re: ZA i NLD (Nonverbal Learning Disorders)

Postprzez nonkanneric » Śr, 20 sie 2014, 16:55

Ale ci Amerykanie głupot powynapisywali. Wszystko zrzucają na enelde. Może by jeszcze słowo autyzm wycofali i zastąpiła jakimś terminem związanym z zaburzeniem uczenia się? Śmiać czy płakać?

Czyżby co niektórzy bali się etykietki autystyka lub cezeterowca? Takie nazywanie poważnych zaburzeń społeczno-emocjonalnych cuchnie ignorancją. Takie nazwy bagatelizują problem. Zaburzenie uczenia się w "NLD" jest tylko jedną z konsekwencji czy jednym z objawów. Będę "surowy" i nazwę to innym, ale łagodniejszym rodzajem autyzmu.
nonkanneric
 

Re: ZA i NLD (Nonverbal Learning Disorders)

Postprzez nonkanneric » So, 23 sie 2014, 12:04

Wczoraj czytałem o pietnastoletnim chłopcu z "NVLD", który miał mieć duże problemy z empatią, być niedojrzaly i molestować pięcioletnią dziewczynkę z cudzej rodziny (chyba gdzieś w USA). Pewnie źle nazwali jego problem (jedynie "zaburzenie uczenia się) i teraz nie tylko on cierpi przez swoje zaburzenia... Zaburzenia uczenia się nie powodują takiego braku dojrzalosci, tylko trudności w nauce szkolnej.

wczoraj przeczytałem też o tym, że jeden z najsławniejszych piłkarzy na świecie (Lionel Messi) miał mieć niby zdiagnozowane ZA w wieku kilku lat. Ojciec piłkarza miał zaprzeczyć temu, że jego syn ma autyzm. Informacja o diagnozie miała pojawić się pod koniec sierpnia 2013 na pewnej brazylijskiej(?) stronie internetowej. Ojciec piłkarza chciał ponoć pozwać byłego słynnego brazylijskiego piłkarza Romario do sądu za publiczną sugestię, że Leo Messi ma łagodny autyzm(?) - chodzi o zespół Aspergera, nie autyzm dziecięcy. Jakby to była prawda, to może to być dowód, że wczesna diagnoza i brak owijania w bawełnę przez mówienie, że to tylko zaburzenie uczenia się, mogą pomóc osiągnąć osobie z CZR spektakularne sukcesy...
nonkanneric
 

Re: ZA i NLD (Nonverbal Learning Disorders)

Postprzez nonkan » Wt, 26 sie 2014, 12:20

NLD to powinny być zaburzenia uczenia się wizualno-przestrzenno-motorycznego bez odniesienia się do kwestii społecznych. Dla mnie jest oczywiste, że często spotykane opisy obydwu zaburzeń są zbyt do siebie podobne, żeby jedno klasyfikować jako CZR, a drugie li tylko jako zaburzenia uczenia się.
nonkan
 
Posty: 9496
Dołączył(a): So, 23 sie 2014, 19:44
Płeć: M

Re: Nonverbal Learning Disorders vs Asperger's Syndrome

Postprzez Mruczanka » Śr, 27 sie 2014, 20:13

pwjb napisał(a): Tak naprawdę patrząc po forum to niektóre osoby tutaj mogły by i na NLD się nadać. Tak naprawdę jak się mówi o NLD to ZA zaraz gdzieś występuje, tak samo jak z hiperleksją zaraz gdzieś jest wzmianka o ZA, czy SPD (Semantic Pragmatic Disorder), czy wreszcie ADHD, który jest osobnym wielkim problemem ale wiele osób ma problemy podobne jak w ZA. Nawet któreś zaburzenie osobowości można by było tu podstawić, ale to już bardziej ryzykowne.

To jest tylko kwestia nazwy. Wydaje mi się że istnieje wspólny problem na który natrafiło w historii wielu ludzi, wiele zespołów badawczych i każdy nadał mu swoją nazwę. Potem w miarę badań okazuje się że jest wielu ludzi z tak pomieszanymi objawami że nie wiadomo gdzie ich przypisać. Moim zdaniem jest to zwyczajne rozdrabnianie problemu. Brak jest wspólnej nazwy dla tego wszystkiego. No w sumie jest -> PDD całościowe zaburzenia rozwoju.

o.



Uważam dokładnie tak samo.
A te wszystkie nazwy, to chyba celowo mają wprowadzić zamieszanie :evil:
Mruczanka
 
Posty: 11085
Dołączył(a): Pt, 19 kwi 2013, 13:08
Lokalizacja: I see dead people
Płeć: K

Re: ZA i NLD (Nonverbal Learning Disorders)

Postprzez nonkan » Śr, 27 sie 2014, 20:21

Zgadzam się. Większość eneldyków to dla mnie cezeterowcy jak nic. Nie masz kontaktu wzrokowego i jesteś dziwakiem od dziecka - przynajmniej wirtualnie Masz CZR. Czyż nazwa "całościowe zaburzenie rozwoju" nie brzmi poważnie i nie mówi, że z takim zaburzeniem nie ma żartów, tak jak z niepełnosprawnością intelektualną czy schizofrenią? Te wszystkie NLD czy SCD sprawiają wrażenie mydlenia oczu. Nieco przenośni tu było. Bardzo chcę przemówić do rozsądku tym, którzy stosują takie etykietki.
nonkan
 
Posty: 9496
Dołączył(a): So, 23 sie 2014, 19:44
Płeć: M

Re: ZA i NLD (Nonverbal Learning Disorders)

Postprzez nonkan » Pn, 15 wrz 2014, 11:27

There has been only one small (N= 8) adult follow-up study of children with NVLD (Rourke, Young, Strang, & Russell, 1986). In that study, the outcomes were poor: All of the subjects exhibited continuing emotional and social difficulties and were working in jobs below their educational level. Some had been diagnosed with schizophrenia as adults. These results are consistent with the kinds of problems found in the adult patients described by Tranel et al. (1987) and Weintraub and Mesulam (1983). Rourke (1989) reports that although children with NVLD may present with characteristics of ADHD in the early school years, their clinical symptoms switch to internalizing ones later, including a higher rate of suicidal behavior in adolescence.
Because the subjects in all these studies were ascertained clinically, we really do not know what proportion of children with visual–spatial deficits have (and do not have) concomitant social and emotional problems, and what proportion of each of these groups has social and emotional problems as adults. We do know that the adult outcome of patients with Turner syndrome, who have visual–spatial deficits, is quite like that of typical individuals in many cases, so the same dissociation is likely to hold in idiopathic cases of NVLD.
In terms of early development, the only data available are from retrospective case histories. Strang and Rourke (1985a) summarized these data; they reported greater delays in motor than in language (sic!) milestones; decreased exploratory activity; hypoactivity, echolalia (sic!), and other pragmatic deficiencies in language usage; hyperlexia in some cases; poor peer relations; and overdependency on parents. This type of early history is reminiscent of that seen in children with higher-functioning autism or Asperger syndrome.
Once again, we are faced with the issue of the degree of overlap between NVLD and ASD. Rourke (1989) believes that what he calls NVLD and Asperger syndrome overlap considerably, whereas he views autism as distinct because of the greater language pathology in most autistic children.
In a later study, Rourke and colleagues (Klin, Volkmar, Sparrow, Cicchetti, & Rourke, 1995) applied Rourke’s diagnostic criteria for NVLD to a series of cases previously diagnosed by clinical experts as having Asperger syndrome. They found a very high rate of NVLD in the sample of individuals with Asperger syndrome. This suggests that Rourke’s syndrome of
NVLD may be equivalent to Asperger syndrome, in which case we do not need both categories. Clinicians attempting to make a differential diagnosis between NVLD and Asperger syndrome or high-functioning autism (M. T. Stein, Klin, & Miller, 2004) may be faced with an impossible task.

(...)

The early development of children with Turner syndrome (Berch & Bender,
1990; Robinson, Lubs, & Bergson, 1979) is different from the early devel-
opmental profile of children with NVLD just presented. These girls do not
have motor milestone delays, echolalia or other obvious pragmatic deficien-
cies, or the kinds of social problems exhibited by children with NVLD.


http://www.iranot.ir/Home/GetPhoto/1003?PType=eduPdf

Z echolalii zrobiono symptom NVLD.
Hypersensitivity

Children with NLD can be extra sensitive to all 5 senses and the triggers and severity vary with each individual. For most, the sound of a ticking clock or an itchy clothing tag can become painful.

Other things they may find uncomfortable are the smell of soap, spicy food, or the feeling of chlorine after being in a pool. Many hate the feeling of moisturizers (even the non-greasy formulas still feel greasy to them) and will go with painfully dry skin to avoid it.

Personal grooming seems to suffer because of these sensitivities, as the child may dislike the tingle of mint toothpaste and the feeling of a toothbrush on sensitive gums.


http://www.weirdnotstupid.com/whatisnld.php
Ostatnio edytowano Pn, 15 wrz 2014, 12:03 przez nonkan, łącznie edytowano 2 razy
nonkan
 
Posty: 9496
Dołączył(a): So, 23 sie 2014, 19:44
Płeć: M


Powrót do Forum otwarte dla każdego

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości