Szanowni Państwo,
Fundacja SYNAPSIS stara się o dofinansowanie projektu innowacyjnego, który będzie polegał na pomocy w aktywizacji zawodowej osobom z Zespołem Aspergera. Dlatego chcielibyśmy Państwa prosić o konsultację projektu na etapie jego opracowywania.
Planujemy wsparcie zarówno osób z ZA, jak i pracodawców w kontekście potrzebnego wsparcia. Obecnie konsultujemy projekt wśród pracodawców (zwłaszcza z działu IT) na temat zarówno możliwości zatrudniania osób z ZA, jak i potrzebnego wsparcia dla pracodawców dotyczącego np. organizacji pracy osobom z ZA.
Z drugiej strony pragniemy zaprosić Państwa do wypowiedzenia się na następujące tematy:
- czy jest Wam potrzebna pomoc i w jakim zakresie nt. określenia umiejętności zawodowych i kierunku poszukiwania pracy?
- jeśli jesteście już zdecydowani na poszukiwanie pracy lub jej zmianę (przekwalifikowanie się), to w jakim charakterze miałaby to być praca (jaki zawód)?
- czy potrzebujecie pomocy w aplikowaniu o pracę (treningi dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej, nauka pisania dokumentów aplikacyjnych, informacje nt. rynku pracy, obecność osoby wspomagającej podczas rozmowy kwalifikacyjnej)?
- czy potrzebujecie pomocy w adaptacji w nowym miejscu pracy (np. obecność osoby wspomagającej przez kilka pierwszych tygodni)?
- czego oczekujecie od pracodawcy - jakiego wsparcia, abyście dobrze czuli się w pracy i dobrze wykonywali swoje obowiązki, a jednocześnie aby zniwelować zachowania wynikające z Zespołu Aspergera?
- co Wam pozwoli na utrzymanie zdobytego zatrudnienia?
- co Wam pozwoli na wykorzystanie w pełni (w miejscu pracy ) Waszych zdolności i umiejętności?
Zachęcam do odpowiedzi na postawione przez nas pytania oraz dziękuję za udział w dyskusji.
Wasz głos jest bardzo ważny. Projekt ten ma pomagać na wypracowaniu modelu pomocy osobom z ZA w podejmowaniu zatrudnienia. Model ten będzie promowany, być może będzie stosowany później na szerszą skalę i w innych częściach kraju, co pozwoliłoby na zatrudnienie osobom z ZA. które napotykają na problemy na tym polu.
Fundacja SYNAPSIS