asperger napisał(a):Mam opory do tego typu myślenia. Łatwo się dekoncentruję.
Myślę, że to jest głównym problemem z czytaniem lektur i nauką. Nie potrafię wejść w rytm czytania lektur.
Spotkałem się z opinią, że granie w gry logiczne i rozwiązywanie różnych zadań wymagających tego rodzaju myślenia powinno pomóc.
asperger napisał(a):Wydaje mi się, że nie myślę, tylko badam coś jak komputer. Myślę tak jakbym był zaprogramowany do określonych reguł. Czy wy też macie taki problem?
yyy napisał(a):Dziaj kolega powiedzial mi, ze IQ noworodka jest rowne okolo 500.
Poto zeby moc zrobic cos pierwszy raz gdy zrobi cos wielokrotnie (uczenie sie) to droga miedzy komorkami jest aktywniejsza i nie potrzebuje juz tylu szarych. Z czasem zamiast samej inteligencji korzystamy rowniez z pamieci i doswiadczenia.
Co o tym sadzicie, moze miec to cos wspolnego z ZA?
yyy napisał(a):Dziaj kolega powiedzial mi, ze IQ noworodka jest rowne okolo 500.
Ygramul napisał(a):Może to chodziło o porównanie inteligencji noworodka i dorosłego człowieka? A skoro tak, i mówi się, że psy mają poziom umysłowy 1-2 letniego dziecka, to jaki mają IQ w stosunku do ludzi dorosłych?
Ygramul napisał(a):Mój pies plasuje się znacznie wyżej niż większość ludzi.
magic napisał(a):Ale jeszcze ciekawszy jest drugi aspekt. Zdanie "IQ noworodka jest równe około 500" rozumiem, że prawie wszystkie noworodki mają iloraz inteligencji w okolicy tej liczby. O ile się nie mylę, definicja wartości IQ jest statystyczna. Dla danej grupy wiekowej średniej wartości wyniku testu (a ściśle rzecz biorąc medianie) przydziela się IQ 100, a inne wartości IQ przydziela się (normalizuje) tak, aby ich rozkład odpowiadał rozkładowi normalnemu. Z tego względu wartość IQ wyraża nie tyle samą inteligencję, ale odchylenie od średniej (mediany). O ile oczywiste jest, że inteligencja rośnie z wiekiem, to owo odchylenie pozostaje (podobno) stałe.
Powrót do Forum otwarte dla każdego
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 187 gości